Üzleti előny a generációk munkahelyi együttműködése (X)

szerző: Jobline
2015 december 16.

Napjaink egyik legaktuálisabb témája az Y és Z generációk munkavállalói sajátossága. Pedig a különböző generációk képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra.

A pénz a fiatalabb generációkat kevésbé motiválja, beszél tapasztalatairól a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet. A jó közösség, a modern munkahelyi környezet, a gyors bejárási lehetőség, a támogató felettes és a rugalmas munkaidő legalább annyira vonzó az Y generáció számára, mint a jövedelem. Fontos továbbá a fejlődési lehetőség is. Érdemes számukra tanulási lehetőséget biztosítani, ezzel markánsan csökkenthető a generációs sajátosságukból adódó fluktuáció is. A tréningek akkor érnek el igazán sikert, ha olyan oktatásban részesülnek, amely bizonyíthatóan a fejlődésüket szolgálja. Ez lehet egy, a szakterületükkel kevésbé összefüggő fejlesztés is. Ilyen például egy testbeszédről vagy work-life-balanc-ról szóló képzés. Minden egyes generációt másként lehet ösztönözni, ehhez alaposan ismerni kell a nemzedékek közötti eltéréseket.

A Z generációsok online társalognak, rövidített szavakkal, ezért gyakori, hogy a szemtől szembeni kommunikációban bizonytalanok – hívta fel a figyelmet Zsiga Judit a WIFI Hungária trénere, utalva az egyik legáltalánosabb problémára, amivel a munkáltatók találkozhatnak. A duális képzésnek köszönhetően ugyanis sok vezető most szembesül a Z-generáció kihívásaival. Ez a nemzedék másra éhes és másra kíváncsi, mint a korábbi generációk, de nem csupán az a feladatunk, hogy kellően érdekessé tegyük számukra a képzéseket, hanem az is, hogy a műszaki oktatásuk mellett a hiányzó kompetenciáikat is fejlesszük, ilyen például a kommunikáció. A közös munkához nélkülözhetetlen, hogy alaposan megismerjük a Z generáció erősségeit, illetve azokat a módszereket, amelyekkel fejleszteni, jó munkaerővé lehet tenni őket.

A generációk közötti együttműködés a stafétaváltásnál kiemelt szerepet kap, emelte ki a WIFI, hiszen jelentős versenyelőny egy cég számára, ha motiválni tudja idősebb rutinos munkavállalóit az általuk megszerzett tudás, tapasztalat átadására. Ahhoz azonban, hogy a betanítás egy fiatalabb kolléga számára – legyen szó szakmunkás vagy fehérgalléros munkatársról - befogadható, érthető módszerrel történjen, komoly felkészítésre van szükség. Ehhez elengedhetetlen megismerni azt a generációt, akikkel együtt kell dolgozniuk.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen