Ennyi pénzt vihet haza egy marketinges

szerző: Jobline
2013 április 08.

Igaz, a marketingszakma nagy változáson ment át az utóbbi időben, a fizetések stabilan magasak maradtak - írja az mmonline.hu.

Nemzetközi összehasonlításban a hazai bérek a nyugat-európaiaktól az alacsony munkakörökben nagyon, a vezetőknél kevésbé maradnak el, bár a különbség még így is tetemes utóbbiaknál is - írja az mmonline.hu.

A marketingesek mindig is a legjobban fizetett munkakörök közé tartoztak, tavaly pedig az előző évhez képest még előrébb léptek a mezőnyben. Az összes munkakörhöz képest 2012-ben a marketingesek átlagosan hat százalékkal kerestek többet.

Forrás: hvg.hu

 A Hay Group adatai szerint egy marketingvezető havi bruttó összjövedelme tavaly óta alig növekedett, maradt a közel 1,9 milliós összeg, ami azt jelenti, hogy átlagosan hatszor annyit keres, mint egy asszisztens és 3,4-szer annyit, mint egy szakértő. Utóbbiak bére 2012-ben 20 ezer forint körüli összeggel nőtt, az asszisztensek fizetése pedig minimálisan, 291 ezer forintról 300 ezerre módosult.

Nemzetközi összehasonlításban a hazai bérek a nyugat-európaiaktól az alacsony munkakörökben nagyon, a vezetőknél kevésbé maradnak el, bár a különbség még így is tetemes utóbbiaknál is. Az igazgatók Németországban és Hollandiában körülbelül kétszer annyit vihetnek haza, mint itthon, de Franciaországban és Nagy-Britanniában is több mint másfélszeres a szorzó. Az adminisztratív fizetéseket viszont jobb, ha nem is hasonlítják össze az érintettek, mert azt láthatják, hogy német, holland vagy osztrák kollégáiknak legalább négyszer, de inkább ötször annyit utal havonta a munkáltatójuk, mint nekik.

A marketinges fizetésekről, a szakma átrendeződéséről, illetve arról, hogy mely szektorokban keresnek a legjobban a Marketing&Media legújabb számában olvashat többet.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen