Fiatal munkavállalók: mobileszközök nélkül inkább ne is alkalmazzanak!

szerző: Kutasi Judit
2011 november 07.

A közösségi média, a saját mobileszközök használata, valamint a rugalmas munkavégzés egyre inkább motiválja a fiatal szakembereket a munka világában. Van, akinek mindez legalább annyira fontos, mint az élethez szükséges víz vagy levegő. Egy 14 országban végzett nemzetközi felmérésből az is kiderült, hogy a fiatal alkalmazottak fele inkább veszítené el a pénztárcáját vagy a kézitáskáját, mintsem okostelefonját vagy mobil készülékét.

Egyre jelentősebb az igény a felsőoktatási hallgatók és a pályakezdő szakemberek körében, hogy munkájukban a közösségi médiát és a szabadon megválasztott mobil eszközöket használják, valamint egyre szívesebben választják a mobil, rugalmas munkavégzést. Mindez ma már akár a munkahelyválasztásukat is befolyásolhatja. A Cisco nemzetközi kutatása szerint a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek rövidesen elavulttá válnak.

Forrás: AP
A 14 ország több mint 2.800 felsőoktatási hallgatójának és a 30 év alatti fiatal szakemberének megkérdezésével készült riport kimutatta, hogy a felsőoktatási hallgatók és az alkalmazottak közül minden harmadik egy állásajánlat megfontolása alkalmával legalább annyira lényegesnek tartja a közösségi médiahasználat szabadságát, a használt eszközök megválasztását és a mozgásszabadságot, mint a felajánlott bérezést. A megkérdezett hallgatók 40 százaléka, a fiatal alkalmazottaknak pedig a 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy inkább elfogadnának a mobilitás, az eszközhasználat és a közösségi médiához való hozzáférés terén nagyobb rugalmasságot biztosító állást, mint egy jobban fizető, ám kevésbé rugalmas munkahelyet.

Világszerte a felsőoktatási hallgatók több mint fele véli úgy, hogy ha olyan vállalat ajánlana állást nekik, amely tiltja a közösségi média használatát, akkor vagy visszautasítaná azt, vagy elfogadná, de később igyekezne megtalálni a vállalati tiltást kijátszó kiskaput. A hallgatók körülbelül kétharmada mondta azt is, hogy az állásinterjú során tervezi, hogy rákérdez a közösségi média használatára vonatkozó vállalati irányelvekre. A kutatás során az alkalmazottak közel harmada nyilatkozott úgy, hogy a közösségi média és a mobil eszközök használata terén mutatott jártasságuk döntő tényezőnek bizonyult abban, hogy megkapták az adott állást. Ez a Cisco szerint arra utal, hogy a vállalatok elismerik azt az értéket, amelyet az ezredvégi generáció képvisel azáltal, hogy a technológia eszközeit hívja segítségül a vállalat hatékonyságának és versenyelőnyének növelése érdekében.

Az alkalmazottak több mint háromnegyede több eszközzel is rendelkezik, például noteszgéppel és okostelefonnal, illetve több telefonnal és számítógéppel. A megkérdezett alkalmazottak közül világszerte minden harmadik legalább három készüléket használ munkája során. A megkérdezett hallgatók többsége, tízből hét véli úgy, hogy a vállalattól kapott eszközök használatát személyes és üzleti célokra egyaránt engedélyezni kell, mert a napi életvitelükben is összemosódik a munkahelyi és a személyes szféra. Ezen túlmenően ötből négy hallgató szeretné maga megválasztani a munkához használt mobil készülékét: vagy úgy, hogy a vállalat egy bizonyos keretet biztosít a vásárláshoz, vagy úgy, hogy saját készülékét is használja a vállalat által biztosított eszközök mellett.

Tízből három diák azt is mondta, hogy szerinte jövőbeli állásában nem minősül kiváltságnak, hogy rugalmas munkaidőben és távolról is végezhesse munkáját, mert megítélésük szerint ehhez joguk van. Tízből hét felsőoktatási hallgató véleménye pedig az, hogy szükségtelen állandóan az irodában ülni, sőt minden negyedik szerint kifejezetten javulna munkavégzési hatékonyságuk, ha a munkahelyükön kívül máshol, például otthon, is végezhetnék munkájukat. A nemzetközi kutatás során megkérdezett felsőoktatási hallgatók és alkalmazottak több mint fele igényli, hogy a vállalati adatokhoz a vállalati hálózaton keresztül otthoni számítógépéről és személyes mobil készülékéről is hozzáférhessen.

MTI/hvg.hu

munka  •  felmérés  •  jl_karrier  •  hallgató  •  fiatal  •  közösségi média  •  mobileszköz  •  okostelefon  •  bérezés  •  Cisco
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen