Kreatív állásra pályázol? Ne felejts el online portfóliót készíteni!

szerző: Jobline
2018 január 26.

Legalább olyan fontos, mint az önéletrajz és a motivációs levél.

Ha azt tervezed, hogy kreatív területen helyezkedsz majd el, mostanra valószínűleg már összeállítottad a referencia-munkáidat, legyen szó grafikai tervekről, szövegekről, rövid videókról…stb, hiszen kulcsfontosságú, hogy bemutasd a munkádat egy online, vagyis e-portfolióban. A legtöbb munkáltató ugyanis azt szereti, ha a jelölt munkáit könnyen, egy kattintással el tudja érni.


Milyen típusú állások esetén van szükségünk online portfólióra?
A grafikusok, webfejlesztők, írók, újságírók, zenészek, videó producerek, sőt még a marketingszakemberek is jó, ha rendelkeznek munkáik online gyűjteményével.


A tartalom célzása
Mielőtt eldöntenéd, hogy mit tartalmazzon a portfólió, gondold át, ki fogja megnézni. Határozd meg a célcsoportot, hogy stratégiai módon hozd létre a megfelelő mixet. Tegyél fel magadnak kulcskérdéseket: Milyen típusú pozícióra szeretnél pályázni? Ki a top5 legideálisabb munkáltató? Készülj fel a szükségleteikből, térképezd fel őket netes kutatások segítségével. A referenciamunkáidat aszerint gyűjtsd egybe, hogy milyen típusú munkákra szeretnél jelentkezni. Hagyd ki a kísérleti munkákat, kivéve, ha számot tarthatnak a piac érdeklődésére.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


Ezeket az elemeket jelenítsd meg
A kevesebb több elve különösen igaz online portfólió készítése esetén. Csak olyan projekteket válassz, amelyek megmutatják a képességeidet. A célközönség igényeinek szem előtt tartásával válassz ki legalább 5 olyan munkát, amely betekintést engedd abba, ahogyan dolgozol.

 



Tisztán, konkrétan mutasd be a munkáidat
Az online portfólióban lévő minden egyes munkádnak magáért kell beszélnie. Mivel nem tartózkodsz ott, amikor megtekintik, adj mindegyikhez magyarázó szöveget az alábbi módon:

  • A projekt címe (ha fontos, a befejezés dátuma is)
  • Egy rövid bemutató (egy mintaillusztráció, kereskedelmi blogtartalom, rövid dokumentumfilm)
  • Egy bekezdésnyi bemutatása az adott folyamatnak

Az összes fontosabb munka jelenjen meg az első oldalon olyan módon, hogy az olvasó mindenképpen rákattintson. Majd mutasd be a projektek szakaszait a kezdeti koncepciótól, korai verziótól egészen a végső eredményig.

Ne feledd, hogy egy munkára pályázol, ezért konstruáld a projekt folyamatleírását ennek megfelelően. Írd le, milyen célközönség számára milyen problémákat oldottál meg. Nevezz meg minden díjat, elismerést vagy sajtóanyagot, amely ezzel kapcsolatban megjelent. Különösen bonyolult projektek esetében akár részletes esettanulmányra is szükség lehet.


Rólad
Az olvasók szeretnének megismerni téged, tudomást szerezni arról, mi a háttered és tapasztalatod, van-e kreatív fókuszod vagy művészi küldetésed. Ezért adj egy „Rólam” részt a portfóliódhoz, és meséld el tömören a történetedet. Használd sajátos nézőpontodat szakemberként, ossz meg néhány háttértörténetet azért, hogy személyessé tedd a bemutatkozást. Győződj meg arról, hogy kapcsolat felvételi adataid jó látható helyen szerepelnek.


Hol készíts e-portfóliót
A neten számos testre szabható portfólió-készítő alkalmazás található, például a magyar porfoliobox.net, vagy az angol nyelvű Portfolium.com, a Behance.net vagy a CarbonMade.com. A kiválasztott webhelynek egyszerű navigációt kell biztosítania, és lehetővé kell tennie a gyors frissítés lehetőséget. Hiszen a portfólió-készítés sosem egy lezárt folyamat – folyamatosan frissítened kell, amint egy új, fontosabb tapasztalatra teszel szert.


A Makeuseof.com és a Creativebloq.com cikkeinek felhasználásával


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen